سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
معرفی تکنولوژی شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۰۴:۳۸

این ربات دریایی، زباله‌ها را می‌بلعد!

باشگاه خبری فراساحل: یک شرکت هلندی، نوعی ربات خودکار ابداع کرده که می‌تواند با بلعیدن زباله‌ها، دریا را پاکسازی کند.دبه گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از دیلی‌میل، شاید تنها راه حل پاکسازی دریاها، استفاده از یک ربات باشد. یک شرکت هلندی فعال در حوزه فناوری محیط زیست موسوم به "ران‌مارین" (RanMarine)، نوعی ربات خودکار ابداع کرده که می‌توان از آن برای جمع‌آوری زباله‌های دریا استفاده کرد.این ربات موسوم به "ویست‌شارک" (WasteShark) که ظاهری شبیه به ربات انیمیشن "وال- ای" (Wall-E) دارد، می‌تواند با یک بار شارژ شدن، 16 ساعت شنا کند و حدود 1100 پوند زباله را ببلعد.

شرکت ران‌مارین امیدوار است که این ربات، ابزار کارآمدی برای جمع‌آوری زباله باشد و پیش از این که باد یا جریان آب، زباله‌ها را به اقیانوس ببرد، آن‌ها را جمع کند. این ربات می‌تواند زباله‌هایی مانند پلاستیک، زباله‌های شناور و حتی گیاهان بیگانه را از عمق یک پا جمع‌آوری کند. کاربران می‌توانند ویست‌شارک را با یک کنترل از راه دور و یک آی‌پد هدایت کنند و ردیابی حرکات آن را با یک سیگنال GPS انجام دهند. ویست‌شارک، به یک سیستم پیشگیری از برخورد مجهز است که برای شناسایی اشیا و تشخیص موقعیت آن، از تصویربرداری لیزری استفاده می‌کند. اگرچه این ربات برای آغاز کار به کمک انسان نیاز دارد اما می‌تواند برخی از مراحل را به تنهایی انجام دهد. ویست‌شارک طوری طراحی شده که می‌تواند در آب شنا کند و با کمترین تلاش، بیشترین کارآیی را ارائه دهد. این ربات، به حسگرهای قابل تنظیم مجهز است که می‌توانند کیفیت آب را بررسی کنند.

"الیور کانینگهام" (Oliver Cunningham)، از بنیان‌گذاران شرکت ران‌مارین گفت: ربات ما طوری طراحی شده که می‌تواند در آب‌های پیرامون خود حرکت کند. ربات‌ها، آخرین ابزار دفاعی برای پاکسازی اقیانوس هستند. به گفته کانینگهام، ویست‌شارک، تهدیدی برای محیط زیست به همراه ندارد و ماهی‌ها یا پرندگان را از بین نمی‌برد. ویست‌شارک پس از گذراندن آزمایش‌های محلی سال گذشته، در حال حاضر در محله " دبی مارینا" به کار گرفته شده است.



  کد خبر : 6082
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :